Istoria Suzuki

Scoatem in evidenta 110 Ani de evolutie si pasiune.Din 1909 gama de produse s-a dezvoltat si a evoluat incepand cu autoturisme,motociclete,motoare ambarcatiuni si generatoare.

Astazi Suzuki este binecunoscut si apreciat in intreaga lume .

1909 – In Hamamatsu, prefectura Shizuoka, Michio Suzuki infiinteaza Suzuki Loom Works.    

1920 – Prin reorganizare si capitalizare la 500.000 yeni, ia nastere Suzuki Loom Manufacturing Co., al carui presedinte este Michio Suzuki.     

1952 – In premiera mondiala este comercializata bicicleta cu motor, inventie Suzuki.

1954 – Compania isi schimba numele in Suzuki Motor Co., Ltd.     

1955 – Se lanseaza pe piata motocicleta Colleda. Se lanseaza autoturismul usor Suzulight (motor in doi timpi, 360 cc), model ce ajuta la intrarea Japoniei in era autoturismelor usoare   

1961 – Se infiinteaza Suzuki Loom Manufacturing Co., prin separarea atelierelor de productie automobile. Se lanseaza camioneta usoara Suzulight Carry.     
1962 – Suzuki castiga campionatul la clasa 50 cc, in Isle of man (Marea Britanie).     
1963 – In Los Angeles, SUA ia fiinta U.S. Suzuki Motor Corp., ca sucursala de vanzari directe.     
1965 – Se lanseaza motorul de barca D55 (motor in doi timpi, 5,5 CP). Se lanseaza modelul subcompact Suzuki Fronte 800.     
1967 – Se infiinteaza in Thailanda uzina de asamblare Thai Suzuki Motor Co. Ltd. Se lanseaza autoturismul de oras Suzuki Fronte
1968 – Se lanseaza modelul Carry Van

1970 – Se lanseaza modelul usor 4X4 Jimny (Seria LJ)
1971 – Se lanseaza motocicleta GT750.     
1973 – Se deschide in Ontario, Canada, Suzuki Canada Ltd., ca sucursala de vanzari directe.    
1974 – Se infiinteaza in Jakarta, Indonezia P.T. Suzuki Indonesia Manufacturing, joint venture pentru productia de piese de schimb. Se realizeaza patrunderea in domeniul medical, prin construirea scaunului motorizat Suzuki Motor Chair Z600. Se extindefirma  in domeniul constructiei de locuinte, prin lansarea a doua modele de locuinte prefabricate „Mini-House” si a trei tipuri de spatii de depozitare.     
1975 – In Manila, Filipine, ia fiinta Antonio Suzuki Corp., joint venture pentru productie KD si vanzari.     
1976 – Se lanseaza seria de motociclete GS.     
1977 – Se lanseaza autoturismul subcompact LJ80 4WD. Incepe exportul motocicletei GS 1000H.
1979 – Se lanseaza autoturismul de oras Alto

1980 – Se infiinteaza in Sydney, Australia, Suzuki Australia Pty. Ltd., joint venture de vanzari. Intrarea in domeniul de motoare cu destinatii generale prin fabricarea a trei modele de generatoare electrice de putere.    
1981 – Se lanseaza scuterul Gemma de 50 cc. Se semneaza intelegeri cu General Motors Corp. (SUA) si Isuzu Motors (Japonia).     
1982 – Se lanseaza motocicleta GSX 750S. Se lanseaza vehiculul 4×4 LT 125. In Karachi, Pakistan, incepe productia de autoturisme 4X4, la PAK Suzuki Motor Co. Ltd. Pentru al 7-lea an consecutiv este castigat World Road Race Grand Prix de un Suzuki la clasa 500 cc.     
1983 – Se lanseaza pe piata motocicleta RG250 Gumma, si autoturismul Cultus 1.0    
1984 – In Wanganui, Noua Zeelanda se infiinteaza Suzuki New Zealand Ltd, ca sucursala de vanzari directe KD; incepe exportul modelelor cu motoare mici catre General Motors Corp. (SUA). In Trappes, Franta, se infiinteaza Suzuki France SA, ca sucursala de vanzari directe. Se semneaza contract de asistenta tehnica si productie cu China National Aerotechnology Import & Export Beijing Corporation. Pentru al zecelea an consecutiv Suzuki castiga campionatul pilotilor la World Motocross grand Prix 125. In Happenheim, Germania, se infiinteaza Suzuki Motor Gmbh Deutschland, ca sucursala de vanzari directe.     
1985 – Se lanseaza motocicleta GSXR750, echipata cu motor cu racire cu ulei. In Avello, Spania, incepe productia de scutere. Se infiinteaza Suzuki of America Automotive Corp., ca sucursala de vanzari pentru SUA.     
1987 – In Columbia incepe productia modelului Cultus. Totalul vehiculelor exportate  pana in acest an atinge cifra de 2.000.000 de unitati.
1988 – Se lanseaza modelul 4X4 subcompact Escudo (Vitara).     
1989 – Se infiinteaza si incepe productia in Ontario uzina de productie Canada CAMI Automotive Inc. Totalul autovehiculelor produse pana in 1989 atinge cifra de 10.000.000 unitati.   

1990 – Compania isi schimba numele in Suzuki Motor Corporation.     
1991 – In Coreea incepe asistenta tehnica pentru productia de autovehicule cu Daewoo Shipbuilding & Heavy Machinery Ltd. Se lanseaza modelul de doua locuri, decapotabil – Cappuccino.     
1993 – Incepe productia si vanzarea de autoturisme la Suzuki Egypt SAE. Se semneaza contractul pentru productia de autoturisme si motociclete in China. In Esztergom, Ungaria, se inaugureaza Magyar Suzuki Corporation, uzina de productie de autoturisme. Se lanseaza modelul Wagon R. Thai Suzuki Motor Co. Ltd. totalizeaza o productie de 2.000.000 unitati.     
1994 – Se semneaza al doilea contract pentru infiintarea de capacitati de productie motociclete in China. Maruti Udyog Ltd. totalizeaza o productie de 1.000.000 unitati.     
1995 – Exportul de motociclete atinge totalul de 20.000.000 unitati. Se lanseaza modelul Baleno.     
1996 – Incepe productia de motociclete si autoturisme in Vietnam.     
1997 – Se lanseaza modelul Wagon R Wide (Wagon R+).     
1998 – Se lanseaza modelul 4X4 Grand Vitara. Suzuki si General Motors formeaza o alianta strategica. Chongqing Changan Suzuki Automobile Co. Ltd. primeste aprobarea oficiala din partea guvernului chinez pentru productia de autoturisme.     
1999 – Se lanseaza noul mini-camion Carry si mini-vanul Every. Se lanseaza modelul Wagon R+ cu motor de 1.000 cc. Productia de motociclete atinge numarul de 40.000.000 unitati. Thai Suzuki Motor Co. Ltd. incepe productia de motoare pentru ambarcatiuni. Jiangxi Change Suzuki Automobile Co. Ltd. primeste aprobarea oficiala din partea guvernului chinez pentru productia de autovehicule comerciale. Se pun bazele unei intelegeri in vederea colaborarii cu Fuji Heavy Industries Ltd.     

2000 – Productia uzinei din Sagara atinge 1.000.000 unitati. Este lansat pe piata autoturismul Ignis. Compania sarbatoreste a 80 – a aniversare. General Motors de Argentina incepe productia de autoturisme Suzuki. Se lanseaza motocicleta Grass Tracker 250 cc. Totalul vanzarilor modelului Wagon R atinge cifra de 1.300.000 unitati. Productia uzinei din Kosai atinge cifra de 10.000.000 unitati. Incepe furnizarea de echipamente de origine pentru General Motors. Suzuki achizitioneaza 2% din GM Colmotores, sucursala din Columbia a General Motors. Castiga Campionatul Mondial Grand Prix 500. Se infiinteaza Fundatia de Educatie si Cultura Suzuki. Vanzarile modelului Jimny ating cifra de 500.000 unitati.
2001 – Se lanseaza motocicleta GS 1200 SST. Este inlaturat in totalitate plumbul in procesul de vopsire pentru autovehicule si motociclete. Se lanseaza motocicleta in stil clasic American Intruder Classic 400. Se lanseaza motocicleta GSX 1400. Modelul Jimny (SJ Samurai) totalizeaza pe plan mondial un numar de 2.000.000 de unitati vandute. Se lanseaza motocicleta in stil clasic American Intruder Classic 800. Se pun bazele unei intelegeri cu Nissan Motor Co. pentru furnizarea de echipament de origine pentru autoturisme cu cilindree mica. Vanzarile pe piata japoneza pentru modelul Wagon R ating cifra de 1.500.000 de unitati. John F. Smith – Presedintele Consiliului „General Motors” – este ales membru al Consiliului Director al Suzuki Motor Corporation.     
2002: se pune in vanzare Jimny Sierra. Se pune in vanzare automobilul Alto Lapin. Vanzarile de automobile ating cifra de 30 de milioane unitati la nivel mondial. Se pune in vanzare motocicleta Let s II Standard. Se pune in vanzare motocicleta VanVan200. Se incepe exportul de Chevrolet Cruze. Se pune in vanzare modelul de scuter de 650 de cc Sky Wave 650. Suzuki este actionar majoritar al companiei Maruti Udyog Limited, India. General Motors si Suzuki semneaza un accord prin care se va investi intr-o noua companie in Coreea. Se reorganizeaza compania indoneziana joint venture pentru motociclete si automobile. Se lanseaza barca de pescuit AGGRESOR 21.     
2003 – Suzuki este pe primul loc in topul vanzarilor la automobile mini in ultimii 30 de ani. Se lanseaza TWIN, primul automobil Hybrid mini cu doua locuri din Japonia. Se pune in vanzare in Japonia scuterul CHOINORI (la pret mic – 59,800 de yeni – aprox. 520 de Euro). Se lanseaza o versiune cu 4 roti a scuterului Senior Car, mai usoara, cu un pret mai mic, denumita ET4E.
2004 – Se lanseaza noul Swift cu diverse motorizari, cu design cu caracter european si motorizari moderne.
2007 – Se lanseaza SX4 care urmeaza trend-ul european care promoveaza autovehiculele de oras cu capacitati de AWD (tractiune integrala).

Sursa: „https://www.globalsuzuki.com/suzuki-history” „http://istoricauto.ro/istoria-marcii-suzuki”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *